My first headstand

 
Igår gjorde jag mig ett första försök att göra ett yogiskt headstand :)
Första gången jag försökte kom jag upp ordentligt och jag blev så förvånad att jag ens kom upp att jag inte hängde där så länge.
Andra och tredje försöket så sparkade jag upp mig (big no no tydligen) och då flög jag över och hamnade på rygg! Haha!
Sen drog jag till gymmet och så när jag kom hem så försökte jag igen, men med denna gång lite stöd mot soffan. 
Denna gång så fattade jag tekniken bättre och verkligen 'groundade' mig i mattan.
Och kom upp. Utan sparkar och utan att ramla!
Hängde där en bra stund innan jag tyckte att det räckte.
Provade en gång till och det gick lika bra det!
Åh, det var en sån otroligt häftigt känsla!! 
Att få till tekniken och så gled kroppen bara rakt upp!
Igår var jag 10 meter lång kändes det som :) 
Det var så otroligt roligt att jag verkligen gjorde framsteg!
Jag ska öva på mina headstands mer här sen
 
Yoga for life <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0