Mitt ex och hans drogmissbruk

Vi håller just nu på med "Beroende" i skolan och ska göra det i fem veckor framåt.
Ska bli väldigt intressant eftersom mitt X (galningen) gillade att både röka och sniffa det ena och det andra.
Jag har ju haft mina aningar om vad han har hållt på mig men efter gårdagens föreläsning så VET jag vad han är beroende av.
Innan jag träffade honom hade jag aldrig ens varit i närheten av knark!
Men nu när jag berättar om vad jag varit med om så låter det som en smutsig knarkfilm
Cannabis visste jag redan från dag 1 att han höll på med, men trodde då att det var en fest grej, det var när vi flyttade ihop som jag fick reda på att han rökte flera gånger i veckan.
När vi hade varit tillsammans ett halvår ungefär fick jag reda på att han tog flera preparat, även då som en festgrej (?) 
Men eftersom han blev så galen där på slutet, vårt sista dryga halvår tillsammans. Om det berodde på psykisk sjukdom eller droger vågar jag inte svara på men jag tror att det kan vara en kombination.
Han trodde ju jag hade buggat hela huset, trodde jag var 'ute' efter honom, trodde jag och hans bästa vän hade ett förhållande vid sidan om och att vi var del av en underjordisk konspiration, han hörde och såg saker som inte hade hänt, oftast med grejer som involverade mig: Han hörde mig prata i telefonen om natten fast jag låg och sov, han kunde höra mig ligga och grina på övervåningen fast jag var på jobbet, bland annat bland annat bland annat.
Och nu vet jag vad han var beroende av:
- Cannabis. Bieffekter: ångest, panik ,paranoia, schizofreni, påverkar tänkandet och hjärnan
- Amfetamin: Biverkningar: rastlöshet, retlighet, sömnlöshet, misstänksamhet, psykos och vanföreställningar   
- LSD: Biverkningar: Ångest, panik eller paranoia, psykoser, depressioner och personlighetsstörningar
- Synetiska droger: Liknar ofta andra droger men något är förändrat. Han beställde ofta hem piller och när jag frågade var det var var svaret "Det är som ecstacy fast lagligt för de har bytt ut den substansten mot den här substansen"
Yes, detta var vad vi fick reda på igår!
Haha!! Tänk att den där karln lever fortfarande?!
Att han får ha hand om sina barn tycker jag är skandallöst!??! Jag hade aldrig släppt han i närheten av mina barn, inte ens min hund skulle han få ha ansvar över!!!
De där två underbara flickorna kommer växa upp till trasiga människor, om de ens kommer få växa upp eftersom han är påverkad när han tar hand om dom och kör bil med dom osv, och det tycker jag är hemskt och otroligt sorligt....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia - Livet i Norrland

Svar till Annelie:
Ledsen att höra att du inte haft en bra barndom på grund av det här :( Hoppas du ändå mår såpass idag att du känner att du har en bra liv. Ta hand om dig och din omgivning :)

2015-02-28 @ 13:20:00
URL: http://mariagraaf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0