Att börja dejta igen

Att ge sig ut i singellivet ännu en gång har varit med blandade känslor. 
"Nej, fan. Ska man ge sig ut i den där skiten igen?!"
"Åh, vad spännande, vad som helst kan ju hända nu!"
Mest har jag tänkt: Nej gud, hur ska jag orka? Haha!
Lära känna någon ny igen och gå igenom allt det där igen!
Ändå känns det ju jävligt skönt att vara sin egen, inte ha någon hök bakom ena axeln som ska kontrollera allt man gör.
Jag har gjort mina trevande försök i dejtingvärlden och insett att jag ska inte pressa på någonting.
Jag ska inte gå ut för hårt för att bevisa för mig själv och andra att "allt är bra nu". Det är ju inte helt bra med mig.
Det är mycket som ska bearbetas efter allt vad som har hänt, det har varit mycket ilska och hat och det är inte förrän nu på slutet som jag har börjat bli ledsen över det som har hänt, saknat det som var bra och så vidare. Men även den delen i ett sorgearbete måste få ta plats.
Jag har så mycket i mitt liv just nu: Skolan, vänner, hockeyn, träning, yogan, Buffy. 
Jag har så mycket fint i mitt liv som räcker gott och väl. Just nu.
Så status dejta: NOT READY.
Händer det så händer det liksom. Jag behöver inte ha så bråttom.

Kommentarer
Postat av: Janni Jimiini* Kylmäaho

Take your time! :) Det är bra, och skönt, att vara ensam ett tag efter ett uppbrott från sin partner. Och hur lång tid som behövs är personligt och helt upp till dig själv! ♥

2014-11-24 @ 20:43:01
URL: http://jannikylmaaho.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0