Lyckan lyser igenom

Här sitter jag i min (andrahands) etta och dricker te och inväntar helgen!
Ja, jag vet. REDAN!
Jag tänker på hur fort livet kan förändras, hur mycket man kämpar och kämpar men när man väl ger upp. Det är då det ordnar sig.
I fyra ½ år bodde jag i Göteborg.
Och så olycklig som jag varit under dom 4½ åren har jag aldrig varit. Varken innan eller efter.
Jag kämpade med näbbar och klor i Göteborg för att hålla mig flytande. Men det gick inte.
Jag gick under där.
När jag och pappa svängde in i Göteborg förra helgen så var det en massa känslor som svällde över mig.
Sorg, lättnad, glädje, ensamhet, ångest och fruktan.
Jag flyttade till Göteborg i sorg och jag lämnade det med sorg, men med en gnutta hopp.
Jag säger inte att allt flyter på klockrent i Stockholm heller. De första två månaderna i Stockholm var jag livrädd.
Mest hela tiden.
Jag grät mycket. Ångrade mig grovt att jag flyttat.
Men ibland måste man lämna sina trygga ramar för att bli lycklig.
Det var riktigt jobbigt att gå runt i min gamla lägenhet.
Och att gå runt i Brunnsbo. Gud va konstigt det kändes....
Ett helt annat liv fast ändå igår.
Det hände så himla mycket under de där åren. Speciellt efter det tog slut med Fredrik.
Livet i Stockholm skiljer väl sig inte så mycket från Göteborg.
Jag jobbar, sen gör jag inte så mycket. 
Men jag är så mycket lyckligare nu för tiden.
  • Egen lya.
  • Äntligen en karl som jag älskar.
  • Underbara vänner som har fått underbara barn
  • Underbar familj
  • Snart har filmen premiär! (22 november)
 
Jag trivs jädrigt bra som det är nu :) <3
Sen att folk faktiskt säger det till mig. Att det märks att jag mår bra och är lycklig gör livet bara så mycket bättre!!
 
Jag lägger upp trailern på filmen igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0