Happiness


Hemkommen från möte och huvudet snurrar med tankar.

På mötet kan man prata om vad som helst och inget är knäppt eller konstigt och inget är tabu.

Det är så hemskt att det är så många idag som mår så dåligt!
Varför är det så när vi egentligen har det bättre än någonsin?
Vi har mat på bordet varje dag, vi har tak över huvudet, vi har familj, vi har pengar, vi kan åka på resor, vi kan köpa grejer.
Varför mår vi bara sämre och sämre när vi bara får det bättre och bättre?
Kanske borde vi stanna upp för att inse att perfektion inte existerar?
Ju mer och mer vi jobbar för att bli 'perfekta' ju sämre mår vi.
Vi försöker alla vara så perfekta. Men man blir inte lycklig av att vara perfekt.
Man blir lycklig av att vara lycklig.
Lugn och tillfreds med livet och sig själv.
Det svåraste av allt.
Att bli tillfreds med sig själv.
Jag tror inte man kan bli lycklig förrän man är nöjd med sig själv.
När man vaknar upp den dagen och kan känna:
- "Gud vad underbart det är att vara mig! Gud, vad snygg jag är! Oh, gud vad mycket jag kan göra! Jag kan göra ALLT om jag vill. Det finns inget som stoppar mig!"
Då har man kommit en bra bit på vägen i alla fall eller vad säger ni;)
Lycka är inte något man får.
Lycka är något man får slita blod, svett och tårar för!
Livet är en resa som är till för att levas, man ska leva sitt liv precis som man vill.
Man ska känna när man är 99år och ligger på dödsbädden att man har gjort det bästa av sitt liv!
Man ska lämna jordelivet och känna att man är nöjd med det liv man levat och kanske döden inte är så hemsk trots allt?
Kanske väntar ett äventyr på andra sidan?
En sak vet jag i alla fall!
Jag ska börja kämpa för min lycka! Min egna lycka och ingen annans lycka!
Låter väl som ett bra nyårslöfte va?:)

Kommentarer
Postat av: Janni Kylmäaho ♥

"Livet är en resa som är till för att levas, man ska leva sitt liv precis som man vill" - Så bra skrivet Gumman! Man ska verkligen leva sitt liv, inte bara låta det passera! När man blir gammal ska man känna att man har levt sitt liv till det yttersta och gjort det man har velat göra med sitt liv! :)

Kloka saker du skriver, stumpan! :)



Jag håller på dig! Kämpa för din lycka!

2010-01-15 @ 13:43:07
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0