Thinspiration: UNWANTED

Mmm... har nog fått biverkningar från p-staven...?
Har ingen aptit: Ingen alls!
Har inte ätit ordentligt sen jag stoppa in den.
Jag mår typ bara illa när ja ska äta=/ Hmm.. inte för att ja klagar:P
Haha, nää då.
Jag o Carro kom på nu under helgen: Faen va snyggt det är med kvinnliga former. När kvinnor inte har former ser de ju ut som pojkar!
Vem faen vill se ut som en pojk?
Hur jävla läckert är det inte med bröst?
Hur jävla läckert är det inte med runda former, en kvinnlig kropp liksom!
Kolla på porrfilmer! Har dom inte underbara former där? Jo!
Och varför har dom det? Jo, för ett benrangel är inte snyggt!
FORMER TÄNDER BÅDE KILLAR O MIG:P
Ja, ja jag tror ni förstod vad jag försökte få fram. Men så är det! Jag är ett stort fan av kvinnoformer.
Jag är så trött på allt tjat om att alla vill gå ner i vikt.
"oh gud jag behöver gå ner till 45kg, jag trivs bäst så" haha yeah right!
Vaddå "jag trivs bäst så"? Egot eller kroppen? Troligen inte kroppen i alla fall och då blir inte egot nöjd heller.
Jag säger som de säger i Svensson Svensson: "Är inte magen nöjd så är inte jag nöjd" (Vet inte riktigt om det var ordagrant citerat men det var väl ngt sånt?)

- Du lever bara en gång och det är väl ingen tävling? Den som är smalast när den dör vinner? Eller hur funkar det?

Jag är en tjej som är så JÄVLA trött på dagens smalideal och vill göra någonting åt det! Vilka är med mig?


Kommentarer
Postat av: Bella

Vissa människor som är smala kan ju vara snygga.

Jag är enbart smal för jag har för bra ämbetsomsättning. Men tack för förolämpningen.



Många tjejer i porrfilmer är även skönhetsopererade, vad är det för skönhets ideal då? Till exempel pumpa tuttarna med silikon, fejkhår?



Men jag håller med dig om att smalhet är fruktansvärt överskattat bland människor, men alla som är smala är det inte för smalhetens skull.



2009-11-09 @ 16:14:59
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Janni ♥

Jag tror inte att min kropp mår bättre av att väga 6 kg mer än jag gjorde förr. För jag orkade bra mycket mer förr än nu. Jag blir andfådd och trött av att bara gå i trappor. Och det har inget med kondition att göra, för mina lungor är precis lika bra nu som förr.

Min mage mår INTE bra om jag äter för mycket. Jag proppar ofta i mig för mycket mat, äter för att det är gott, fast jag egentligen är proppmätt. Och det kan inte vara bra för magen! Man ska ju äta tills magen är mätt, äter man mer får magen mer att bearbeta, vilket jag kan tänka mig inte är så bra för den.



Jag tycker också att kvinnliga former är snygga, men kvinnliga former behöver inte betyda att man är mullig.

Kvinnliga former för mig är; Man har bröst, rumpa och lår och en markerad midja.

Jag har bröst nu, de har växt MASSOR senaste månaderna, och jag har rumpa och lår, det hade jag förut också. Däremot har jag inte längre en midja. Jag är i stort sett rak som en pinne från axlarna ner till höfterna.

Smaken är som baken, och jag tycker att man ska gå efter hur man själv känner. För vi vet alla att om man själv inte känner sig nöjd med sin kropp så kommer inga komplimanger i hela världen att hjälpa en att må bra. Man måste bli tillfreds med sin kropp själv.

Sen finns det de som inte kan bli nöjda med sin kropp förrän de har anorexia, och då ska man försöka få hjälp. För det är en sjukdom, och absolut inte hälsosamt!!

Men som jag tex, som vägde 48-50kg, det var alldeles lagom. det var inte sjukligt lite/smalt!



Det är inte en tävling om vem som är smalast! Det handlar aldrig om att tävla med någon annan. Det handlar alltid om vad man själv tycker, hur man själv vill se ut!



Jag är inte ute efter att bli smalare än någon annan - Det handlar bara om mig själv, mina känslor och vad jag tycker!

Jag försöker inte bli snyggare än någon annan - Vi är alla snygga på våra olika sätt!



Jag vill bara vara nöjd med min kropp!



Jag håller verkligen med dig om att idealet idag inte är något bra! Enligt media ska man vara jättesmal och lång! Och det är inte snyggt att vara för smal - Och är man så smal som idealet säger, så smal som de flesta modeller är, så är man för smal!



Jag tycker att man ska radera idealet helt! För en idealkropp ska vara något personligt för var och en! (så länge man inte är sjukligt smal, tjock osv) Jag tycker inte media eller någon annan över huvudtaget ska bestämma hur en tjej ska se ut, det ska man få göra själv!

2009-11-09 @ 16:37:42
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/
Postat av: Louise

Av de tjejerna på bilden så tycker jag (utan att ljuga) att hon längest till höger (alltså den kurvigaste) är klart snyggast. Det är verkligen inte snyggt att se ut som ett skelett, och det kvittar hur snygga kläder de än sätter på sig så är det ju aldrig snyggt ialf när kläderna bara hänger! Kurvor fyller ut och är kvinnligt, och jag vll faktiskt inte var smal utan något fett på kroppen. Jag tränar mycket för att må bra - vara pigg och trvias med mej själv - och jag vill ha en kropp med mycket muskler, alltså en fast kropp. Men jag vill absolut inte vara utan kurvor...

2009-11-09 @ 18:32:37
URL: http://louisenystroom.blogg.se/
Postat av: Anonym

mycket visa damer som komenterat här tycker jag. Man är den man är, det som någon tycker är vackert tycker någon annan är fult, så ar det med allt!! Tur är väl det. Finns inga fula människor tycker jag, alla är unika o vackra på sitt sätt. Vem bestämmer vad som är fint eller fult!? Jo, det är åskådarens öga som avgör o de tycker olika så är dä bara!! Skit i hur alla andra ser ut, vem bryr sej, de får väl se ut hur de vill, bara man trivs o mår bra själv tycker jag. Finns nog inte många trådsmala tjejer som normalt har DD kupor, då är det fejk. O vem bryr sej??? De får väl ha dä då om de vill o tycker om sej själva mer för att de har stora bröst!? Alla ÄR olika o förhoppningsvis kommer vi alltid att vara dä!! Varför måste människor vara så jävla ytliga för??? Det är väl för fan vad som finns innanför som avgör hur "vacker" man är, eller???? Hu blir nästan förbannad när jag tänker på alla jävla "ideal" det finns för hur man ska se ut, väga, mäta o pissa o skita, fan varje människa är unik finns inget "normalt"!!! GRRR blir så ARG

2009-11-09 @ 22:21:53
Postat av: Mamma

det var jag som skrev förra komentaren sorry missade visst skriva i en ruta där :) Kram kram alla vackra människor!!

2009-11-09 @ 23:42:28
Postat av: Tias

Med tanke på vad du har gått igenom är det bra tänkande!

Men man ska ju inte klanga ner/klaga på dom som är smala bara!

Men de går du ju inte direkt, du säger ju bara att du inte tkr det är specielt fint!



Håller med mamma annars!

2009-11-09 @ 23:47:00
Postat av: Janni ♥

Jag var nöjd med min kropp förr, och accepterade den. Kan jag då inte få försöka få tillbaka den kroppen som jag var så himla nöjd med och som jag hade i så många år utan att egentligen göra något för att ha den kroppen, utan att få höra att det är så dåligt att försöka gå ner i vikt osv.



Det är jättefint med kvinnliga former, men just nu har jag inga former alls, i stort sett.



Jag håller med Tias, det är ett jättebra tänkande du har Mia! :)

Men man ska inte lägga ner så mycket energi på att bry sig om andras kroppar och vad de gör med dem. Det tar så mycket energi från en själ och jag tror att man oftast inte får något tillbaka från dem man lägger den energin på, tyvärr. :/

Har man någon vän som har sjukliga ideal kan man "lägga sig i" och försöka hjälpa.

Men annars tror jag inte att det är lönt, för som jag sagt tidigare, de flesta lyssnar inte ändå. Man tar inte åt sig så mycket av komplimanger om man själv inte är nöjd. Tyvärr får man säga, i vissa fall!



För att svara på din kommentar;

Jag håller med, kroppen mår bäst när man äter regelbundet. Och det gör jag. Och på helgerna frossar jag i godis, chips läsk och allt sånt! Så jag håller mig verkligen inte borta från sånt helt! Hur skulle jag kunna göra det? Jag är ju världens största godisråtta! :D haha

Och jag tror jag tränar i lagom mängd också. Har ju inte riktigt kommit igång eftersom jag vart förkyld och då ska man inte träna. Men jag ska gymma en gång i veckan, ta en längre promenad en gång i veckan och ta en löptur en gång i veckan, och vissa veckor kommer det bli några stycken kortare promenader också. :) Och det är väl lagom?! Det kan ju knappast vara för mycket iaf! ;)



Det är verkligen bättre att leva ett sunt och lyckligt liv och inte ett där allt går ut på att få en smal kropp!

Jag tror du har fått den uppfattningen om mig, att det är det enda mitt liv går ut på. Och det är det verkligen inte. Jag pratar mycket om det, skriver om det i bloggen. Men det är den minsta delen av mitt liv. Jag vill gå ner i vikt, men jag har det inte som prio 1. :) Att få tillbaka min platta mage och fasta rumpa ligger sist på prioriteringslistan. :)



Jag är glad för din skull, att du kommit igenom allt det du har gått igenom senaste året! Jag är så stolt över dig! Och du har kommit igenom det och blivit en starkare kvinna! Du är säker på dig själv och din kropp! Och det är jättebra! Verkligen! *Är så stolt och glad för din skull! :)*

Och du är så underbar som bryr dig om dina vänner och om alla andra också! :)



Puss på dig, sötnos! ♥

2009-11-10 @ 12:52:08
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/
Postat av: Bella

Jag citerar: "Jo, för ett benrangel är inte snyggt! "

Om du inte vill förolämpa människor som är smala så tycker jag att det vore passande att ta bort den raden. För att inte misstolka dig så som jag gjorde.



Annars håller jag absolut med dig.

Ta hand om dig du med.

kram.

2009-11-10 @ 21:49:08
URL: http://isabellalindroos.blogg.se/
Postat av: Janni ♥

En fråga.. är ju inte så high på det här med träning och så. Men om man promenerar mer än vad man gjorde förr så borde väl konditionen inte bli sämre? Snarare bättre. Eller?

och eftersom jag promenerar MYCKET mer nu än jag gjorde förr, till tunnelbanan osv, men ändå blir andfådd av att gå... Då måste det väl ändå bero på kroppen och inte konditionen? Då borde det ju vara de där kg:na jag gått upp som gör det?



Läste din kommentar till Bella.. Och jag håller med dig! Man behöver inte vara smal för att vara snygg! Absolut inte! Och jag citerar dig; "man behöver inte vara smal för att vara vacker.

Smal är inte lika med vacker, populär och framgångsrik."

Jag håller med dig, verkligen!

Men jag tycker inte att man ska "klaga" på folk som för första gången i sina liv försöker gå ner i vikt. Som aldrig annars brytt sig.

2009-11-11 @ 15:38:17
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/
Postat av: emma

Du har helt rätt mia, det är inte snyggt med för smala tjejer, inte är det så sunt heller, likaså är det med dem som är för kraftigt överviktiga, de kvinnliga formerna har jag alltid tyckt varit snygga, och mår man bra med sig själv så syns det oxå:) tycker man ska vara nöjd med hur man ser ut för alla är unika på sitt egna vis, så länge inte hälsan är i fara så är alla vackra!

2009-11-11 @ 16:20:13
URL: http://trinket.bloggsida.se
Postat av: Lina

Så jävla rätt har du Mia. Vem ser bra ut som lever upp till dagens sjuka ideal ? Jag var hos barnmorskan i går, hon sa till mig att jag måste gå ner 15 för att bli normal. Vad fan är normalt då?

Kram.

2009-11-12 @ 19:17:37
URL: http://mrssplitter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0