Själ + Kropp = JAG

Igår så invigde jag min nya hemmamatta!
Yogan gick jättebra och jag körde 60minuter med övningar, 12 minuter djupavslappning och 10 minuter meditation.
Vilket lyckorus!
Jag kom ner i ställningar jag inte gjort förut, givetvis har inte de nya ställningar med yogamattan att göra (eller har det det?) men den gav mig så otroligt mycket energi och motivation, och så kände jag verkligen en koppling med kropp och själ. Så igår var jag lite känslosam. Haha!
Jag grät i ett sorgligt stycke i en bok och grät av lycka när jag såg Buffy. Ja ungefär sådär såg det ut tills jag somnade.
 
Yoga öppnar verkligen upp sinnet, och släpper på spänningar i kroppen och då kommer mycket känslor fram. När jag började med kroppskännedom hos sjukgymnasten för ett år sen (som är väldigt likt yoga) så grät jag varje dag tror jag. Haha! Jag bara grät och grät men hade ingen aning om varför!

Jag, innan, i allafall kände aldrig in min kropp. Jag var ett huvud och nedifrån halsen så hade jag inte koppling alls. Så när jag började ta kontakt med kroppen igång så var det otroligt känslosamt. Väldigt starka känslor.
Så kan det vara när man börjar med yoga, det kan vara otäckt och läskigt och om man känner att man inte vill fortsätta: FORTSÄTT ändå! Det är läskigt att återfå kontakten med sin kropp efter att ha tryckt undan den så otroligt länge men man kan inte bli genuint lycklig om man inte har kontakt, tillit och kärlek till sin egen kropp.
 
Ge ALDRIG aldrig upp är det jag vill säga. Även om det är otäckt och leder till stora känslor.
För när de otäcka gå över kommer du gå till den största känslan någonsin: Kärlek till dig själv och din egen kropp.
Det är en otrolig känsla som är svår att slå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0