Tips: Mitt Val Vegetarian

Mitt Val Vegetarian underlätter vardagen!


Som vegetarian är det mycket troligt att du behöver tillskott av vitaminer och mineraler, särskilt om du undviker mejeriprodukter. Om du har barn som är vegetarianer blir den dagliga planeringen extra viktig.

Innehåller livsviktiga mineraler som inte finns i grönsaker!

I grönsaker och frukt finns låga nivåer av en del viktiga vitaminer och mineraler. MittVal VEGETARIAN kompenserar bristen och uppfyller hela dagsbehovet av järn, zink, jod, selen, B2 och B12. Dessutom får du i dig ca en fjärdedel av det dagliga kalciumbehovet.

Ät en mångsidig kost och komplettera med MittVal Vegetarian
Om du håller dig till en varierad kost och kompletterar med MittVal VEGETARIAN varje dag kommer du att må bra hela året. Tänk på att vegetabiliska livsmedel inte innehåller alla viktiga aminosyror i tillräcklig mängd. Därför måste du tillaga måltider med råvaror som kompletterar varandra bland annat ur aminosyrasynpunkt.

Tips till er veggisar där ute:) Denna ska jag köpa mig när jag har råd!
Vi veggisar behöver ju tänka lite mer på att få i oss: järn, zink och vitamin B12, som vanligtvis finns i animaliska produkter som vi undviker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0