Drogsamordnare

Idag i skolan hade vi en föreläsning om förebyggande åtgärder mot alkohol och narkotika i Gävle kommun. 
Han var jättebra och berättade om typiska beteenden som missbrukare har, han har jobbat med missbrukare i massor av år, och berättade om ett typiskt beteende som haschrökare har efter långvarigt bruk: De planerar en massa saker och har en massa saker att göra men får ingenting gjort. Bara att tvätta kan vara ett enormt projekt. 

Så var det med mitt x. Han pysslade och fixade och höll på men det hände verkligen INGENTING.
Han kunde aldrig tvätta, han kunde inte plocka in och ut ur diskmaskinen, om han mot förmodan skulle hänga upp en tvätt kunde han hänga halva tvätten och sen lämna den för att göra något annat, inte klippa gräs osv. Han renoverade vardagsrummet i ett års tid tillslut fick det komma hantverkare dit för han aldrig lyckades bli klar själv.

Jag gick fram till han efter föreläsningen och berättade att jag levt med en man som var beroende av en del och att jag gärna skulle vilja träffas och diskutera det som har hänt mig, för att han ska, som vet vad han snackar om, kunna berätta för mig vad det handlar om för droger och att få svar på mina frågor. Att en gång för alla få bevis på att det är faktiskt inte JAG som är knäpp. Det är ju faktiskt han!

Han har säkert hört min historia av många anhöriga innan mig så det kan bli skönt att få veta att jag inte är ensam i detta helvete som jag levde i.

Jag är så tacksam för de fina människor jag har omkring mig som stöttat mig i all skit som jag haft med den där hemska karln <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0