Föreläsning: Mattillåtet

Idag har varit en stor dag för mig :)
Vi har i skolan påbörjat en ny kurs som heter "Livsvillkor, hälsobeteende och hälsoeffekter II"
Och moment 1 i denna kurs heter: Nutrition ur ett folkhälsoperspektiv.
Så näringslära står alltså på schemat i fem veckor. 
Tror inte ni inte då att vi har dietisten Gisela van der Ster som skrivit flera böcker i ämnet varav min bibel Mattillåtet?
Den boken är fantastisk och den borde verkligen alla läsa! SÅ många myter som slås hål på så det är inte klokt!
Istället för att köpa en bok om LCHF, GI eller rawfood så köp denna så har du en 'diet' som faktiskt håller livet ut!
Hon och hennes bok är helt fantastisk!
Mattillåtet köpte jag år 2007 och har läst hur många gånger som helst! Minst två gånger per år! 
Den boken är den som gjort att jag vill arbeta med hälsa och kost, jag vill hjälpa folk att guida de rätt i den där djungeln därute av matmyter.
Det är alltså den boken som gjort att jag idag läser Hälsopedagogprogrammet på Högskolan i Gävle. 
Tack för det :)
Så idag fick jag äran att få min bibel signerad av kvinnan som förändrat (och räddat) mitt liv!
Jag har skrivit mycket om Mattillåtet här i bloggen och skrivit inlägg om boken.
Här kan du läsa lite inlägg där jag har skrivit ur Giselas bok: Tryck här för att läsa om salt, tryck här för att läsa om kostcirkeln , tryck här för att läsa om tuggandet och tryck här för att läsa om regelbundenhet.
Tack vare dessa inlägg blev jag uppringd av VeckoReyn för att vara med i ett uppslag de skrev om anitdieter :)
HÄR kan du se en bild på tidningen från 2009.
Jag avslutar min ruta där i tidningen med dessa ord:
"Jag vill utbilda mig till dietist eller personlig tränare för jag vill få folk att inse att de inte behöver banta för att gå ner i vikt"
Ajamen och där är jag nu :)

Kommentarer
Postat av: Fader

Visste ja väl du skulle komma hit där du är nu. <3

2015-01-20 @ 20:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0