Case Control Study

Haft en bra dag i skolan idag! Börjar fatta mer och mer av allt det här vetenskapliga, jag klarar nog detta moment också :)
Idag är min älskade man, Christian ute på gig och sover inte på hemmaplan. Så första ensamma natten i huset. Fy, få se hur det kommer gå! Det är lättare att vara ensam i en lägenhet på femte våningen än ett hus på landet :/
Huh, men jag överlever väl denna kväll också hoppas jag :)
Saknar dock min man jättemycket :( Har lite småångest för när han åker ut på turné, för så mkt som jag längtade efter han i slutet på Stockholmstiden var vidrigt. Jag mådde jättedåligt :( 
Men tur så är han ju inte borta månader i sträck!
 
 Här kommer lite vad vi håller på med just nu:
Vetenskapliga artiklar
 
Olika undersökningsstudier
Tvärsnittsstudie
Kohortstudie
 
 
 Fall-kontroll studie
 
Som sagt, börjar fatta nu! :) Ska plugga på lite på vårat seminarie vi ska ha imorgon
"Vetenskapsteori" 
 
Ha de fint era fina :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0