Moment 1

Nej, nu när jag har en liten stund för mig själv så kanske jag kan passa på att blogga lite!
Det är fullt upp som ni kanske förstår! Jag pendlar typ 5 timmar om dagen fram och tillbaka till Gävle, men jag trivs verkligen skitbra, både i skolan och med klassen och med det jag läser. 
Denna kurs heter ju som sagt "Introduktion till folkhälsovetenskap" 15 hp.
Den är uppdelad på två moment och just nu läser vi som sagt moment 1.
På detta moment har vi fyra exminationsuppgifter som ska in! Fyra!
 
Exminationsuppgift 1: Diskutera de olika begreppen hälsa i grupp och sedan komma fram till en frågeställning som man skulle ta med sig till ett seminarie 'Synsätt på hälsa'. Frågeställningara diskuteras i seminariet och sedan inom en vecka ska vi skriva ett reflekterande blogginlägg med titeln 'Synsätt på hälsa'
KLART!
 
 

Exminationsuppgift 2: Diskutera den ojämlika hälsan i grupp och komma fram till en frågeställning kopplad till gruppens valda kapitel. Ta sedan frågeställningen till seminariet 'Den ojämnlika hälsan'. Efter seminariet så ska ännu ett blogginlägg skrivas.
Har skrivit klart blogginlägget men ska slipas lite till.
 

Exminationsuppgift 3: Grupparbete om ett folkhälsoarbete. Redovisningen ska vara prick 20 minuter och sedan 5 minuter för frågor från gruppen.
In progress. Ska redovisas på tisdag
 

Exminationsuppgift 4: Hemtenta kopplad till litteraturen
Tidsperiod 17-21 februari
 
 

Jag trivs bra i huset här också, förra helgen var den första barnlediga helgen vi hade och då passade vi på att fixa här hemma. Dekorerade, fixade och städade. Tycker vi har fått det ganska så fint här, även om det är mycket kvar att fixa och att resten av alla mina grejer är kvar i Nykröppa :P
Nu sitter jag och sippar på en liten drink, idag blir det lugnt eftersom ungarna kommer hit imorgon på förmiddagen!
 
Hoppas ni har det fint :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0