Diagnos IBS

Ända sen jag flyttade till Stockholm har jag sprungit fram och tillbaka till läkaren och gjort diverse hemska undersökningar
Och nu är diagnosen till 99% ställd.
IBS.
Suger k*k gör det, för det gör inte att bota, man får dras med det hela livet.
Att jag antagligen har gjort detta mot mig själv svider mer än vad ni tror.
Jag har gått igenom en smärre kris men vad ska man göra? Gjort är gjort!
 
Nu har jag i alla fall börjat en IBS- kurs
Det är en kurs uppdelad på fyra tillfällen.
Jag har gått halva nu.
I tisdags så fick vi vår nya kostplan. Fyfan. Jag får inte äta något gott längre
Kategori Undvik Välj i stället
Fruktos

 

Äpple, päron, vattenmelon, fruktjuice,

torkad frukt, honung.

 

 

Apelsin, kiwi, bär, honungsmelon, banan, druvor, ananas, jordgubbar.

Laktos Mjölk från ko, get, får, glass, mjukost.

 

 

Laktosfria produkter, havrebaserade produkter.

Oligosackarider  

 

Kål, ärter, bönor, linser, brysselkål, sharonfrukt, lök, vitlök, vete, råg och korn.

 

 

Tomat, morot, zucchini, paprika, havre, ris, potatis.

Sockeralkoholer

 

Tuggummi och halstabletter med xylitol och sorbitol, majs, blomkål, sockerärter, avokado.

 

Drycker sötade med vanligt socker eller syntetiska sötningsmedel som Aspartam.

 

Medmera, det är otroligt mkt man ska undvika!
 
Man får bara dricka en kopp kaffe. OM DAN!
uuh! Det och att man inte får dricka hur mkt vin som helst, avocado och blomkål och naturgodis är det som svider mest.
 
Men ska försöka köra det här strikt nu och hoppas att det hjälper. Att magen äntligen kan bli lugn och bra :)
Det är svårt att veta hur man ska få ihop några måltider, eftersom man inte får äta lök blir det svårt med köttbullar, biffar och dylikt.
Blä!
 
Men men! Hoppas det är värt det. Laddat upp kylskåpet lite grann. Med jädrar vad dyrt det är med laktos & glutenfritt! AJ AJ!
 
Är du intresserad av att veta mer om IBS, IBS skola och FODMAP? Klicka HÄR
 

Kommentarer
Postat av: Janni Jimiini* Kylmäaho

Det blir en stor omställning, men det leder till nåt bra! Tänk va skönt att slippa alla besvär du haft magen! :) och vad jag kan se på listan ovan så finns det fortfarande goda saker du får äta! :) Det blir bra ska du se! :)

2013-09-21 @ 01:02:42
URL: http://jannikylmaaho.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0