Helgen!

Nu ska jag berätta om min helg!
Fredag: Efter en natt med skitsömn gick jag upp 05:15 och gick hemifrån 05:50 för att ta bussen till tåget.
Tåget gick 06:35 och jag var framme i Stockholm kl 09:53!
Åkte då direkt och checkade in på vandrarhemmet :)
 
Sen hade jag tid på Hemfrid 11:15. 
Så jag promenerade dit, tog väl ca 15 min från vandrarhemmet
Huvudkontoret var så fint och lyxigt och mysigt!
Ingenting jämfört med Göteborgskontoret!!
Han som intervjuade mig, Fredrik, var väldigt trevligt och han gav mig jobb.
Så den 1:e april ska jag göra min första dag!

Sedan glad i hågen åkte jag tillbaka till stan och käkade lunch.
Sen åkte jag till Handen, Haninge och kollade på ett rum i ett 'lyxigt' boende med gym.
Gym = Två maskiner.
Långt från stan var det med!
Tog en timme från att jag åkte från t-centralen till att jag klev innanför dörren!
Ogilla!
Sedan åkte jag tillbaka till stan för att träffa en man som hade ett rum jag skulle titta på.
Vi åkte till Stadsteatern och fikade. Vi lärde känna varandra och han var jättetrevlig och urgullig!
Sen åkte vi hem till han för att kolla rummet!
Det var ett stort rum med eget badrum MED badkar :D
Han hade några andra spekulanter. Han skulle höra av sig sa han.
Men jag gillade både han och lägenheten och det bästa var att den låg på Östermalm. Bara 10 minuter med tunnelbana till kontoret på Hemfrid!
Bättre kunde det inte bli!

Sen åkte jag hem till Janni och vi åt pizza och drack vin och spelade Dance Central o Singstar.
Jag var urtrött och min mage var superkass men kul ändå! :)
Sedan åkte jag tillbaka till vandrarhemmet och däckade så gött!
 
Lördag: Vaknade. hur trött och halvdöd som helst.
Sminkade mig och checkade ut.
Åkte till Waynes Coffee och åt supergod frukost!
Sedan blev det tåget hem!
Sen hem och stendö i sängen, men Siobhan höll mig vaken!! :S
 
Söndag: Mysdag!
Vaknade och fixade lite här hemma. Packade upp, rensade garderoben.
Sedan får jag ett glädjande samtal från Dick, som hade lägenheten på Östermalm.
Jag fick rummet! Så jag har glädjerusat här hemma <3
Så nu är det officiellt fixat och klart! Den sista helgen i mars så flyttar jag från Göteborg.
Jag kommer hyra ut min lägenhet så ifall Stockholm inte är något för mig så finns ju lägenheten kvar!
Hallelujah! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0