Den Äkta Varan

Jag är arg!
Jag har bestämt mig för att undvika i största möjliga mån undvika tillsatser. Alltså i mat.
Alltså E-nummer, konserveringsmedel och dyl.
Jag står och vrider och vänder på varenda burk på Hemköp sjävklart hoppar man över "billighetsmärkena" och tittar på lite mer kända varumärken.
Tittar på FELIXS äpplemos:
Oj oj!
"Ett klassiskt svenskt äpplemos lagad med omtanke och tradition"
Då ska vi se vad som finns i detta klassiska äpplemos:
Vi kommer genast till en mycket fulare sida och vad ser jag!?
78% ÄPPLEN?! Vad innehåller de resterande 22%?
 
Då kostar denna alltså 18:95kr medans ELDORADOS med 94% äpplen (resterande socker & pektin) kostar ca 14 kr.
Logiskt?
Nej!
Varför betala MER för konserveringsmedel och antioxidationsmedel?! Det är ju billigare än den äkta varan?!
 
Nej fy fan va sur jag är nu!
STÖD INTE FÖRETAGEN MED DE HÄR JÄVLA FUSKEN!
Köp inte heller light produkter för det är bara massa skit i dom, men kostar samma för konsumenter men är MYCKET billgare för producenten att göra!
Nej, köp orignal produkten så långt det går!
 
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0