Pantotensyra

Jag är så trött på min hy att jag förutom att täcka över den ska jag nu även pröva på Pantotensyra!
Det sägs vara bra på dålig hy! 
Så här står det om den på svenskhälsokost.se
"Pantotensyra, även känt som vitamin B5, är ett tillskott som traditionellt använts för hår och hud. Vitamin B5 har dock framförallt en viktig roll för ämnesomsättningen i alla våra celler och har därför en stor betydelse förupprätthållandet av din allmänhälsa.

B5 pantotensyra är ett högdoserat tillskott av 100% pantotensyra och har flera viktiga egenskaper.

  • Viktigt för normal energigivande ämnesomsättning
  • Hjälper till att upprätthålla normal mental prestation
  • Ett fullgott intag motverkar trötthet

Pantotensyra har en central roll för omsättningen av kolhydrater, protein och fett vilket medför att det även har stor betydelse för energiomsättningen i din kropp. Pantotensyra deltar dessutom i produktionen av neurotransmittorn acetylkolin, som bl.a. krävs för att dina muskler och ditt nervsystem ska fungera normalt."

Man ska ta en tablett om dagen och jag har ätit de i 7 dagar nu och jag tycker att en liten liten skillnad kan jag redan se :)
Håller er uppdaterade!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0