Det här med bostad...

...är inte så lätt.
Här i Göteborg är det väldigt svårt att få tag på lägenhet.
Att vi (Fredrik och jag) hade första handskontrakt var rena rama turen och ingen av våra vänner hade det och de flyttade runt konstant.
Och det vill inte jag.

Jag vill inte bo tre månader på ett ställe och sedan fyra månader på ett annat och sedan två månader på det tredje.
Nej. Jag vill inte flytta runt, jag vill ha en fast punkt. Ett hem som man faktiskt KAN och VILL göra personligt och till sitt eget.

Skulle vara så skönt att köpa sig en lägenhet. Du behöver inte oroa dig för att kontraktet ska ta slut o du har en lägenhet som du får göra vad du vill med! Tapetsera/måla osv! :)
Men det är synd att det är så dyrt! Man måste ju ha en kontantinsats på 15%. Vilket blir ganska mycket :S
Det är inte ofta man har 100 000kr liggandes liksom :S

Jag älskar att bo hos Louise och Andreas men jag vill verkligen ha ngt eget!! :D

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du kan ju låna till topplånet också det gjorde vi

2011-08-06 @ 23:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0