Madrömmsturen

-Ska vi gå ut och gå? frågar mamma intetont anande.
Jag blev jätteglad och vi tog på oss kläderna och gick med hund och tre barn och mamma och jag.
För det första va det ju glashalt på vägen så mamma var ju lite nervös att barnen skulle halka framför en bil och Buffy sprang sick sack mellan barnen och nästa fällde dom med kopplet.

Ungarna sprang ut i vägen, vi skrek
. Hunden efter, vi skrek igen.
Di skulle klättra upp i snöhögarna bredvid vägen hela tiden och ramlade åt höger o vänster medans bilarna kom susande förbi!
Herregud!
Sen när vi kom fram till ytterdörren så funkade inte låset.
Jag knäppte lös Buffy. Big Misstake!
Buffy tog Mickes vante och fick glädjerus och sprang iväg mot vägen!!
Micke efter, mamma sprang efter och jag skrek på Buffy som en tok!
Buffy och Micke sprang hysterisk runt bilen som står parkerad nära vägen med bilar som passerar!
Mamma får tag på en tjutande och pipande Buffy tillslut och slängde in ungera och hund i hallen och jag o mamma kunde inte sluta skratta när chocken lagt sig.

Tror inte vi går ut på någon mer promenad än på ett tag!

Kommentarer
Postat av: Linda

bra blogg:)

allt bra:D

2010-03-14 @ 19:06:12
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0