Bokrecension: Veronika Bestämmer Sig för att Dö

Iförrgår läste jag ut denna bok och nu kommer bokrecensionen!

"Veronika Bestämmer Sig för Att Dö - Paulo Coelho"

Hmm...jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Boken började ganska bra och intressant med hennes självmordsförsök. Men så drog författaren in sig själv i handlingen och han hade inte ens någon handling i boken!
Det kändes väldigt b-igt. Att skriva med sig själv så där!
Språket var väldigt jobbigt, det kändes som han ville vara "lite bättre" o försöka skriva så himla detaljerat om allting.
Paulo hoppade väldigt mycket mellan karaktärerna och de hade ett väldigt konstigt språk och jag trodde hela tiden att denna bok utspelades på 1800talet eller något men så fick jag hela tiden påminna mig om att: OJ just ja, det var ju 1997.
Plus att det där mentalsjukhuset som hon kommer till använder sig av elchocker!
Är detta verkligen 1997?
När slutet kommer så tänker man: Vad fan skrev han den här boken för?
Vad är nyttan? Vad är meningen?
Boken lämnar inget intryck och "eftertänk"
Det enda jag ångrar är att jag lade 75kr på den.


Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag gillade den faktiskt. Skrev om samma bok i min blogg för ett tag sedan! :)

2010-01-31 @ 16:11:35
URL: http://youluckything.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0