Kellogg’s All-Bran Plus muffins

 

4 dl Kellogg’s All-Bran Regular (Smula dom lite)
2 1/2 dl mjölk
2 1/2 dl dinkel mjöl med fullkorn
Lite honung
1 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
1/2 dl olja (minska ev med 50%)

Sätt ugnen på 200°C. Häll Kellogg’s All-Bran Plus och mjölk i en skål. Låt svälla ca 5 min. Blanda alla torra ingredienser i en annan skål. Rör ner ägget i Kellogg’s All-Bran Plus-skålen. Rör ner oljan. Blanda i de torra ingredienserna, rör till en jämn smet. Lägg smeten i muffinsformar som gräddas mitt i ugnen ca 20 min. Låt svalna på galler under bakduk.

Servera med creem cheese och hallon/blåbärssylt! MMMM va gött:D

Jag har ändrat lite på receptet för att få dom lite nyttigare!
Orginalreceptet hittar du här


Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så mycket ! :)

2011-04-10 @ 19:39:44
URL: http://www.crazymellie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0