Körvbrön körvbrön och åter körvbrön!


Blä!

Igår kom jag fram till Pågen ca kvart i tio skulle jag tro. Ringde numret jag hade fått och lite kaos var de. Men tillslut hamnade jag i ett rum och fick en massa papper jag skulle läsa och skriva på och där träffa jag en kille som bor ca 5minuter norr om mig, så jag kunde åka med han hem om jag ville:)
Sedan visade en man runt oss och det var grejer ÖVERALLT!
Här är de snygga arbetskläderna:

Fulare arbetsklär får man faktiskt leta efter!!
Sen letade vi reda på en kvinna som hette Suzanne som jag skulle gå med då och hon stod vid ett band som tog emot korvbröd packade i påsar. Man skulle kontrollera antalet, datumet och sedan packa vidare i en  kartong och skicka vidare i ett band.
Sedan när man stått där en 30min kom en och böt av en och där tog vi emot de packade lådorna och där la man upp låderna på en träpall 16x4 och sedan skjutsade man iväg de där (med en gör svårstyrd grej) till en hiss och skickade ner de till nästa man.
Sedan efter 30min fick vi byta igen och då var det samma igen: ta emot packade krovbröd i påsar men denna gång skulle man även fylla på påsarna i maskinerna! Krångligt värre! Och de fick man kanske göra var 10:e minut!
Just ja! På stationen innan så skulle man även fylla på kartonger jätte långt bort!:S
Sen efter 30min där så skulle vi gå till en band där körven rulla in då (innan de kom i påsar) där man sorterade bort fula bröd och vände dom så att de låg rätt (De va den lättaste stationen) sen efter 30min där fick vi rast.
30minuters rast.
Sedan igen vid krovbanden och så började de om igen.
Inte så svårt när man väl lärt sig men ja kan verkligen  inte allt! Nej herregud, de kommer ta sig sina två veckors tid som upplärningen är på!
En del skulle till Norge o då va man tvungen o byta etikett o skit! Krångligt värre  men ja ja!
Sedan vid 4 fick jag rast och jag sluta 04:24. Så jag stämplade ut och skulle leta reda på den där killen igen men jag hittade honom inte men då fick jag åka med en annan tjej till Backaplan och där gick inte första bussen förän 05:20 (jag var där 05:00) och de tar ca 15 minuter  gå så jag gick/sprang hem och Älsklingen var vaken när jag kom hem och sen kröp jag ner i sängen bredvid en varm och go pöjk och berättade om dagen och hade otroligt svårt att somna:S
Somnade inte förrän sju säkert och vaknade flera gånger.
Jag vaknade vid ett och då var Älskling till affären, han kom hem vid tjugo över och han skulle åka till jobbet en timme senare! Då va jag ledsen:( Saknar honom redan!
Så nu får jag inte se han förrän sex i morgon bitti:S Fy och ursch:S

Kommentarer
Postat av: karin

Tja kusse! Gud va snygg du är!! Hoppas du kommer trivas i alla fall...kram

2009-05-25 @ 18:31:25
Postat av: Janni ♥

Jaa, det va inte så värst snygga jobbkläder! ;)Men du får göra dt bästa av dt!! ;D Jobba du natt?!

2009-05-25 @ 21:35:43
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/
Postat av: Madde

haha gu vilka snygga arbestkläder Görlie. Di slår fan till och med undersköts kläderna :D hehe.

Ja hoppas du kommer trivas nu Görlie! :D

puss<3 saknar dig!!

2009-05-26 @ 09:04:17
URL: http://maddeloo.blogspot.com
Postat av: täss

Har exakt likadana arbetskläder på mitt jobb! :) man känner sig ju inte så sexy direkt men det sköna e att man slipper tänka på vad man ska ha på sig varje dag o man behöver inte fixa frillan ;) bara på med mössan o "säck-kläderna" o börja jobba :D går det bra annars för dig på Pågen då?:) Kramsii

2009-06-02 @ 10:37:07
URL: http://theresezackrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0