Tänkvärt

Det är konstigt det här med livet tycker jag.
Vad går livet ut på? Vad strävar man emot?
Jag har ingen aning, faktiskt.
Vi kommer ju ändå vara borta någon gång och tillslut kommer inte ens minnet av oss finnas kvar.
Så vem blir vi och vilka är vi vid dagens slut?

Vi vill gärna se oss som goda människor som gör vårt bästa men gnager samvete när det är läggdags?
Vi är tyvärr inte så goda som vi skulle vilja att vi var. Ingen är. Ingen är perfekt.
Vi är människor och det är mänskligt att ha brister, det är till och med mänskligt att vara FULL av brister.
" Gud vad mycket jag har ätit idag"
"Fan att jag inte har tränat idag"
" Skit, att jag inte hann spendera tid med barnen idag igen"
" Skit, nu glömde jag den där rapporten på jobbet IGEN"

Och så tänker vi alla:
"....men imorgon ska jag fixa det!"

Jag funderar mycket på livet. Varför lever man? Varför finns JAG? Varför just jag? Hur kunde jag bli som jag blev?
Hur kunde just jag bli så klumpig? Hur kunde just jag få det så lätt i skolan och min bror inte?
Vem är jag egentligen?
Det är en fråga som jag frågar mig ofta: Vem är jag?

Jag vill gärna tro att jag är en god människa och alla runt omkring mig men ingen av oss är perfekta och så är det och så ska det förbli.

Vem är du?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ä du o jag ä jag, vi ä alla olika, tur ä ju det!! Man föds väl med olika förutsättningar i livet. Det viktiga ä väl att göra det bästa av det. En del blir chefer andra blir sjukvårdsbiträden. Det ä ju bara du själv som vet vad du vill göra av ditt liv. Livet går ut på att levas, för sin egens skull!! Love you gumman!!

2009-12-20 @ 07:29:40
Postat av: Janni ♥

Jag tror att de flesta människor är goda, bra människor. Men ingen är perfekt, alla har vi våra brister, dåliga sidor, onda sidor. Men jag tror ändå att innerst inne är de flesta människor goda, bra individer! Jag tror att ytterst få människor är onda individer som vill att andra ska må dåligt, ha dåligt ställt osv.

*I believe in the Good in people! :)*

Självklart har vi alla våra brister och vi gör alla misstag, men jag tror ändå på att det Goda finns i (nästan) alla människor! :) Jag kanske är naiv, och jag vet att jag säkert kommer att bli sårad när jag inser att den person jag inte trodde hade dåliga sidor visst har det. Men jag har valt att tro att det finns en God, Bra sida i oss (nästan) alla! :) Det är ett av mina sätt att behålla hoppet över denna värld och dess invånare! :)

Och när jag skriver 'nästan alla' så menar jag att; pedofiler, misshandlare osv inte har en god, bra sida. Det kan de inte ha när de gör om samma misstag om och om igen?!



Fick du mitt sms?

Kram!

2009-12-20 @ 08:20:48
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/
Postat av: emma

Jag tror att meningen med livet är att få barn och föra sina gener vidare och se till så att vi inte dör ut, och att varje ny människa får chansen att förändra någonting till det bättre, att påverka på något sätt. Men alla lyckas inte med det och då tror ja som camilla skriver att livet ska levas för ens egens skull, att man ska njuta av livet. Det tror ja på:)

Jag är en väldigt god människa tycker jag, hade jag möjligheter så skulle jag vilja hjälpa till med så otroligt mycket, adoptera alla hemlösa barn, ge alla mat som svälter, ge pengar till alla fattiga, hjälpa alla hemlösa djur, få frid på jorden och allt man kan tänka sig, men jag är nog inte den "utvalda", så jag får leva på mina drömmar, och försöka få en familj och kanske kan några av mina barn fullfölja mina drömmar, eller flera generationer fram i tiden, då har jag ju ändå lyckats med livet, även om jag inte vet om det själv;)

Puss på dig gumman

2009-12-20 @ 13:48:20
URL: http://trinket.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0